wtorek, 3 października 2017

Warstwowa sałatka

Lubię lekkie dania, takie które nie sprawiają, że po ich zjedzeniu czuje się ociężała i nie mogę wstać z łóżka. Był to jeden z powodów dla których przestałam jeść mięso. Obiady, które robię są zazwyczaj na tyle lekkostrawne, że mogę po ich zjedzeniu przebrać się w strój sportowy i wskoczyć na rurkę (co nie znaczy, że to robię). Kasza kuskus jest lekkostrawna więc bez obaw mogą ją jeść osoby starsze, dzieci czy ludzie z wrażliwym przewodem pokarmowym. Jest ona dobrym źródłem białka, zawiera niewiele tłuszczu, ale jak to produkt zbożowy cechuje się wysoką kalorycznością w suchej masie. Zawiera między innymi magnez, potas, cynk czy witaminy z grupy B potrzebne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i mózgu. Ja lubię dania lekkostrawne, kuskus taki jest, więc dziś przygotowałam dla Was warstwową sałatkę z nim w roli głównej.

Co potrzebujemy?
1 szklanka kaszy kuskus
3-4 marchewki
3-4 ugotowane buraki
sałata
cieciorka w puszcze
1 cytryna
pęczek szczypiorku
garść świeżej bazylii
450 g jogurtu naturalnego
2-3 łyżeczki miodu
3 łyżeczki oliwy (u mnie z pestek winogron)
0,5 łyżeczki kminku
sól
pieprz


Na start przygotowujemy cztery słoiki z nakrętką lub zamykane pojemniczki w których warstwowo będziemy mogli układać poszczególne składniki. Kaszę kuskus wraz z odrobiną soli zalewamy 200 ml wrzącej wody i czekamy ok. 10 minut aż napęcznieje. Następnie studzimy.

Nieobrane buraki gotujemy w osolonej wodzie do czasu aż zrobią się miękkie (niestety trochę to trwa, godzinę trzeba liczyć). Studzimy je i obieramy.

Marchewkę i ugotowane buraki ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Umytą sałatę kroimy w paski, cieciorkę odcedzamy i płuczemy. Tak przygotowane składniki układamy warstwowo w słoikach, które następnie wkładamy do lodówki. 

Pokrojony szczypiorek i bazylię mieszamy z jogurtem, miodem i oliwą. Doprawiamy kminkiem, solą, pieprzem i sokiem z cytryny według własnych preferencji. Tak przygotowany dresing przekładamy do małych pojemniczków i podajemy osobno do sałatki.




Smacznego!

Inspirowałam się przepisem znalezionym na www.kuchnialidla.pl

Zapraszam na mój instagram PIEGUSOWELOVE i fanpage KLIK ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz